Karmester.
Káli Gábor nem mindennapi évadot tudhat maga mögött: miután 2018 elején elnyerte a Hong
Kongi Nemzetközi Karmesterverseny első díját, 2018 augusztusában megnyerte a Nestlé és a
Salzburgi Fesztivál rangos karmesterversenyét, így 2019-ben a Bécsi Rádiózenekar élén
debütálhatott - óriási sikerrel - a világhírű Salzburgi Ünnepi Jétékokon.
A kiváló karmester 2018/19-ben Verdi Rigolettóját vezényelte a Deutsche Oper am Rheinben
és Mozart Varázsfuvolájával debütált a müncheni Staatstheater am Gärtnerplatz-ban.
Novemberben a Taiwani Nemzeti Szimfonikus Zenekarral lépett fel, majd Mozart
Varázsfuvoláját vezényelte a Magyar Állami Operaházban. Március végén-április elején a
beteg Iván Fischer helyett nagy sikerrel beugrással vezényelte a világhírű Budapesti
Fesztiválzenekart az együttes európai-amerikai turnéján (Budapest, Hamburg, Párizs,
Luxemburg). A szezon hátralevő részében Portugáliában lépett fel a Kölni Kamarazenekarral
és a nagyszerű Skót Kamarazenekarral turnézott.
2019/20-ban Bizet Gyöngyhalászok c. operájának felújítását vezeti a Grazi Operaházban,
Christian Thielemann meghívására Varázsfuvola előadásokat vezényel a drezdai
Semperoperben és ugyanezt a művet a Magyar Állami Operaházban. Az ő hangversenyével
nyilt meg az 2019-es linzi Brucknerfest, négy különböző magyarországi szimfonikus zenekar
mellett fellép Finnországban (Kuopio-i Szimfonikus Zenekar, Franciaországban (Orchestre
du Capitole de Toulouse), Ausztriában (Brucknerorchester Linz, Bécsi Rádió Szimfonikus
Zenekara), Írországban (Ír Kamarazenekar) és Lengyelországban (Lengyel Rádió
Szimfonikus Zenekara),
2020/21-ben debütál a világhírű müncheni Bayerische Staatsoperben, a Staatsoper
Hamburgban és a Theatre du Capitole de Toulouse-ban, továbbá visszatér a Drezdai
Semperoperbe. Meghívást kapott a Lausanne-i Kamarazenekarhoz, az Orchestre de Paris-hoz,
az Orchestre National de Lille-hez, a Brüsszeli Filharmonikusokhoz, az Isztambuli
Filharmonikus Zenekarhoz, a Singapore-i Szimfonikus Zenekarhoz, az Ensemble
Intercontemporain-hez, a Bécsi Rádió Szimfonikus Zenekarához, a Philharmonie
Zuidnedelandhoz, a Deutsche Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalz-hoz és a Szlovák
Filharmonikus Zenekarhoz.
Káli Gábor zongora és karmesteri tanulmányokat folytatott a budapesti Zeneakadémián, majd
karmesteri tanulmányait Berlinben folytatta tovább 2004 és 2009 között. A Német Zenei
Tanács karmesterfórumának tagjaként részt vett Kurt Masur, Colin Metters és Sian Edwards
mesterkurzusain, de tanult Eötvös Péternél, Bernhard Haitinknál és David Zinmannál is.
Több évet töltött el a Nürnbergi Operaházban, először a zeneigazgató Marcus Bosch
asszisztenseként, majd 2015-től mint a ház első karmestere és zeneigazgató-helyettese.
Tucatnyi operaprodukciót vezetett: Wozzeck, Bohémélet, Attila (Verdi), A holtak házából
(Janácek), Álarcosbál, Rigoletto, Gyöngyhalászok, Arabella, Otello. Még nürnbergi évei előtt
a Sevillai borbélyt és az Orfeusz az alvilágbant vezényelte Darmstadt operaházában és
állandó karmestere volt az aacheni dalszínháznak, ahol többek között ő mutatta be Hans
Werner Henze gyermekoperáját, a Pollicino-t.